woensdag 27 februari 2013

Stap 3


Stap3: Boekenhoek c

"onze hoek kan beter"
  


Inleiding:

In deze stap gingen we na welke impulsen een positief effect zou kunnen hebben op de kleuter
We vergeleken verschillende impulsen die ons hierbij zouden kunnen helpen. Ook onderzochten we welke materialen er belangrijk waren om het spel van de kleuter rijker te maken. 



 

Welke impulsen zou je kunnen geven om beter/rijker spel te bekomen in deze hoek?

-          1. Welke impulsen zou je kunnen  geven om beter/rijker spel te bekomen in deze hoek?
o   Er bij gaan zitten
o   Zelf voorlezen
o   Kls aan elkaar voorlezen
o   Boeken eenmaal voorlezen en de kls vertellen daarna na aan elkaar.

-          2.Welke materialen zou je toevoegen om beter/rijker spel te bekomen in deze hoek?
 
o   Knuffels toevoegen aan de hoek en de kleuters kunnen dan voorlezen aan de knuffels, eens ze het verhaal gehoord hebben.
o   Koptelefoon met luisterboeken toevoegen. Kleuters kunnen boeken leren kennen zonder de KO en kunnen ze daarna ook ‘voorlezen’ aan de andere kleuters of aan de knuffels
o   Boekjes zelf maken. De KO zorgt voor een leeg ‘boekje’, de kls. kunnen hier ofwel zelf dingen in invullen, of de KO geeft hen een thema of al een vast verhaal waar zij illustraties bij kunnen maken. 



Besluit:

We merkten dat er talrijke materialen zijn waarmee je de boekenhoek kan verrijken. De
 kleine details kunnen ervoor zorgen dat de betrokkenheid van de kleuters vergroot wordt.
In de reader van het hoekentraject vonden we zinvolle artikels die ons hierbij verder 
geholpen hebben. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten